Sunday, April 5, 2015

5 kuntum cinta

Salam cinta,

Dengan rasa berbunga-bunganya Pida nak kongsi perasaan girang selepas menerima surpriseee!!! daripada abang sayangku rindu-rinduan jadi kenangan.

Minggu lepas di pejabat, sedang Pida tengah sibuk dengan kerja-kerja ofis yang sampai kiamat pun takkan habis, tiba-tiba member ofis memberitahu ada barang untuk Pida.

Mula-mula Pida tertanya-tanya juga, barang? Barang apa? Aku dah lama tak shopping online. Laman web ebay pun dah lama tak jenguk. Bila masa pulak aku ada beli barang ni?

Tapi oleh kerana memang 'barang' tu untuk Pida, Pida pun bangun menuju ke apek delivery yang sedang menunggu di hadapan kaunter pejabat.

Apek delivery yang hensem itu menghulurkan Pida sejambak bunga. Woohoo!!! Bunga tu! Tak pernah-pernah dapat bunga kat ofis, tiba-tiba hari tu dapat bunga.

Pida malu-malu juga nak ambik, ditambah rasa pelik siapa pulak la yang bagi bunga ni. Tapi dalam hati memang dah berdetik dah, ini tak lain tak bukan laki aku. Takkan laki orang pulak nak bagi aku bunga kan? Hikhikhik

Semasa penghantaran bunga tersebut, member-member ofis yang lalu lalang menegur, mengusik dan senyum-senyum. Haha... memang malu jugak la. Siap Pida cakap dengan apek tu, "Malulah saya dapat bunga." Apek tu kata alaaa... tak apa... sambil senyum-senyum.


Terima kasih ye, ujar Pida malu-malu kucing gatal kepada apek tersebut. Pida sambut bunga tersebut dengan hati yang berbunga-bunga. Yeehaa!!!

Ini memang kejutan uols! Husband I bagi bunga kat ofis. Bunga lili! Bunga kegemaran Pida. I love lily.

Kawan-kawan yang nampak semua woo woo, semua sibuk mengendeng-ngendeng nak baca nota tu. Pida baca satu baris je sebab masih rasa malu-malu. Diorang tak dipelawa pun baca selamba je. Lepas tu kata wow romantiknya laki kau. Hahaha... laki kau mampu?


Semasa Pida menerima jambangan bunga tersebut, hanya 4 kuntum yang kembang. Sekuntum lagi masih kuncup. Tetapi selepas 2 hari, bunga yang kuncup itu telahpun mekar dengan begitu cantik sekali.

Kuntum yang baru kembangnya. 

Sewaktu membaca bait-bait puitis kata-kata cinta yang tertera itu, macam- macam perasaan Pida alami. Rasa terharu ada, rasa dicintai ada (cewah), rasa nak berdarah hidung pun ada. Ya Allah bang, mana ko belajar buat sajak jiwang macam Eddie Hamid ni? Ke ko kopipes?

Walau apapun, Pida sangat bersyukur atas hadiah yang cukup bermakna ini. Terima kasih abang. Wa manyak suka oooo.... I lap you, u lap me back hooo!


Muhaimin tak puas hati mak dia dapat bunga.



1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...