Wednesday, August 7, 2013

Mudik lebaran

Salam lebaran,

Seperti anak-anak perantauan yang lain, Pida dah mula balik kampung untuk menyambut hari raya aidilfitri yang bakal tiba. Pida dah mohon cuti awal-awal lagi... Pida mohon 7 hari, jumlahnya dapat 14 hari. Kellas aku ngabiskan cuti kan?

Apa susah... cuti Pida banyak. Setahun Pida dapat 30 hari untuk cuti rehat. Itupun sampai muntah-muntah nak habiskan cuti, sampai terpaksa bawak ke tahun depan dan ambik separuh untuk golden handshake.

Macam biasa, masa nak balik, masa tulah baru tertonggeng-tonggeng kemas beg. Masa tulah baru nak kemas barang, ambik mana yang perlu, tinggalkan mana yang tak perlu. Nak packing ni pun satu hal jugak, maklumlah anak ramai ni masing-masing ada keperluan sendiri.




Ini bagasi paling besar untuk mudik lebaran kali ini. Ia mengisi baju-bajuan baharu anak-anak Pida untuk dipakai start dari raya ke-2 sampai raya ke-30.



Chamber dan ventolin ini adalah antara barang terpenting yang mesti dibawa jika Pida bermusafir atau berkelana. Sebab Sufi sentiasa berpotensi diserang asma, jadi persediaan ini amat mustahak.



Krim BB jenama Exuviance ini adalah teman rapat Pida sehari-hari. Ia sangat bagus, hanya perlu sapu sedikit sahaja pada kulit dan tadaaa! Tak payah pakai bedak pun selepas itu. Nanti kalau ada masa Pida buat review ye.



Gandingan dua sahabat ini iaitu skrub dan krim penanggal blackhead memang menjadi keperluan asas penjagaan kulit muka sehari-hari. Sebelum pakai krim pore pack tu, Pida skrub dulu bahagian hidung supaya blackhead dapat diumpan keluar secara maksimum. Hasilnya, hidung menjadi sangat licin dan tiada nampak liang-liang roma yang kasar dan hodoh.



Bila semua dah siap dipack, barang-barang dan beg-beg telah siap sedia dimasukkan ke dalam boot kereta.



Tadaaa!!!



Sebelum keluar dari taman, kami pesan kat pak guard; kalau ada budak-budak datang beraya, bagitau kami takde.



Hohoho balik kampung!


Selamat hari raya kepada semua pembaca Ohpida yang dihargai dan disayangi. Mohon maaf atas segala ketelanjuran tulisan Pida selama ini. I love you all bebeh!

Selamat hari raya!

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...