Friday, December 23, 2011

Sesungguhnya marah itu memang tidak 'cool'

Salam amarah,

Ada yang tengah marah ke? Wuzzup babe... c'mon let's chill out!

Manusia marah kerana beberapa sebab. Selain sebab marahkan pemimpin korup yang menjunjung kapitalisme, manusia juga marah kerana sebab-sebab yang kecil. Contohnya :

  • Kita marah sebab tak dapat masuk jamban dari tadi sedangkan kunyit kita ni sikit lagi nak terkeluar. Entah apalah orang kat dalam tu buat. Menguli jemput-jemput agaknya.
  • Kita marah sebab tak dapat carik kunci kereta. Tadi aku sure sangat aku letak kat sebelah pasu ni, tapi sekarang mana pulak? Isk... Rupanya anak terambil kunci tu buat main cucuk-cucuk sofa.
  • Kita marah sebab kucing orang sebelah masuk ke laman rumah kita dan berak. Adus.... ini yang paling Pida marah. Boleh sebu perut dibuatnya.
  • Kita juga rasa marah bila makanan / minuman yang kita order sejak 3 jam tadi masih tak sampai-sampai. Bila tanya balik kat budak tu, dia jawab "Bang, ais tak sampai lagi. Tunggu lori ais sampai dulu ye! Terima kasih kerana sabar. Sila datang lagi."  

Manusia marah kerana tidak dapat membendung rasa tension. Jenis tak sabar letteww... banyak setan dalam diri tu haha!

Bagaimanakah agaknya rupa kita ketika tension atau marah?

Cute?
Comel?
Ayu?
Ke buruk?


Kecik-kecik sudah pandai marah. Anak siapa nih? Eh baju sama la! Anak siapa nih?





Golongan wanita sering kali dikaitkan dengan perasaan tension dan marah. Kenapa ye? PMS mungkin?





Mungkin tidak tahan dengan majikan diktator yang asyik memberi arahan tanpa memikirkan perasaan pekerja bawahan.






Keinginan yang terlalu tinggi untuk menjadi seperti orang lain juga boleh menyebabkan kita tension dan marah jika hajat tidak kesampaian.






... yang akhirnya boleh menyebabkan kita menjadi OTC - otak tak centre (istilah yang lebih mulia sedikit daripada g.i.l.a)








Berhati-hatilah ketika marah! Aura amarah yang dijamakkan juga bisa menumbangkan seekor lembu fidlot di Gemas. Eh, apa Pida mengarut nih!








Tetapi bagaimana pula dengan perasaan tension, sedih, menderita, rindu-rinduan jadi kenangan, mahligaimu dari air mataku, tinggal sayang tinggallah intan akibat putus cinta di tengah jalan? Mana mungkin penawarnya?















♥♥  Janganlah sedih-sedih sayang....! ♥♥

6 comments:

  1. i msuk blog..!! i msuk blog..!! awww~~
    i msuk blog..!! i msuk blog..!! awww~~
    i msuk blog..!! i msuk blog..!! awww~~
    i msuk blog..!! i msuk blog..!! awww~~

    eh, tergila plak..adakah sbb marah?? oh tidaaakkk..

    i msuk blog..!! i msuk blog..!! awww~~

    eh, terpaste lg plak..maap pida..

    ReplyDelete
  2. menarik ! gmabar2 sesuai dengan narration. teruskan menulis :)

    ReplyDelete
  3. boleh tahan meraban jugak kawan aku nie. Hahah..

    ReplyDelete
  4. "marah tanda sayang"

    hehe

    ReplyDelete

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...