Monday, November 11, 2013

Happy birthday Pida!

Salam happy birthday,

Hari ini, 11.11.13 adalah hari ulang tahun kelahiran Pida yang ke-jeng jeng jeng! Umur adalah dirahsiakan. Mana boleh bagitau umur, nanti kau tau la umur Pida dah 35 tahun.

Alhamdulillah, bangun-bangun pagi je bila mendapati diri Pida masih hidup, Pida terus mengucapkan syukur ke hadrat Allah yang masih memberi Pida peluang bernafas di marcapada ini.

Syukur kerana masih ada kesempatan untuk bertaubat daripada dosa-dosa silam dan syukur kerana masih ada ruang untuk mencurahkan kasih sayang kepada mereka di sekeliling Pida.

Walau bagaimanapun Pida sedikit sedih kerana ini adalah tahun pertama Pida menyambut hari lahir tanpa mak di sisi. Tadi belek-belek album masa kecik-kecik dulu, tiba-tiba Pida menangis sebab terpandang gambo mak tengah dukung Pida masa baby dulu. Rindunyaaaa kat mak.

Hari ini juga Pida banyak menerima ucapan hari lahir sama ada ucapan dari mulut ke mulut, ucapan lisan, ucapan di media maya seperti di Facebook, whassap dan sms. Pida mengucapkan ribuan terima kasih kepada kawan-kawan dan handai taulan yang sudi mengucapkan selamat hari jadi kepada Pida. Love you all so much!

Hari ini juga adalah hari yang sangat menggembirakan. Rasa seronok dapat menyambut hari lahir bersama suami dan anak-anak tercinta, keluarga dan sahabat-sahabat jauh dan dekat. Terasa diriku begitu berharga.

Namun terasa amat dekat dengan kematian. Bila umur semakin bertambah ni, memang ajal semakin mendekat. Masih terasa serba tak cukup bekalan yang nak dibawa ke kubur. Harap-harap Pida masih sempat menggunakan baki umur yang ada ini untuk mengubah diri menjadi lebih baik.

Oklah, setakat ini Pida belum lagi mendapat sebarang hadiah besday. Oh ada, tadi member-member satu jabatan belanja makan nasik arab kat Restoran Hadramawt. Dia punya nasi kabshah kambing.... pehhhh meleleh wa cakap lu! Terima kasih kepada kawan-kawan seofis.

Tapi pada hari ini Pida telah menerima sekeping kad hari jadi yang sangat istimewa. Inilah satu-satunya kad yang Pida terima pada hari ini. Terharu betul dibuatnya.


Tadaaa!!! Inilah kad ucapan hari lahir yang Pida terima tu. Daripada syarikat insurans Etiqa. Hahaha. Kau hado?

2 comments:

  1. kakak pida, hepi bornday!

    how i mish u kakak. serius rindu. tak tipu punya T__T

    ReplyDelete
  2. Alololo... cikCT sayang... I mish you too baby! Sayang cikCT ketat-ketat!

    ReplyDelete

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...