Monday, October 28, 2013

Cenderahati JDT untuk si buah hati

Salam cenderahati,

Sementara menunggu ketibaan kacang pool yang dipesan, Pida berlenggang-lenggok jalan menggedik menuju ke booth barangan JDT yang terletak di hujung gerai. Di sini, terdapat banyak barangan dan cenderahati JDT yang boleh didapati.

Kalau kau nak beli jersi JDT, kat sini pun boleh beli tapi dia jual yang gred AAA. Nak ori pegi mintak TMJ laaa... Selain itu ada jugak jualan topi, beg sekolah, mafla, topi, songkok JDT dan stiker.

Dalam banyak-banyak barang yang dijual tu, Pida telah membeli beberapa cenderahati yang tidak kedapatan di luar negeri Johor. Pida beli semua ini khas untuk anak-anak Pida yang asyik kena tinggal aje kat rumah tu. Kesian bapak diorang... eh?



Ini lambang yang dibanggakan oleh orang-orang Johor. Walaupun JDT tidak terus mara dalam kempen Piala Malaysia kali ini, namun kesetiaan tetap utuh.

Ini corak celoreng mafla yang sedang trending. Harga : RM35.

Pida belikan topi JDT sorang satu untuk Rania, Aqil dan Sufi. Sebenarnya Pida dah lama berkenan dengan topi-topi cute ni bila tengok orang pakai. Harga Pida : RM50 (3 biji topi)

Yang ni untuk Rania. Kah Kah Kah! Lawak la engko Rania, ada ke ko pakai topi cenggitu. Jersi JDT tu memang dah lama beli.

Yang ni untuk Aqil. Kemain lentok lagi dia. Alololo.... ko ingat ko comel?

Yang ni pulak untuk Sufi. Eeeee.... cutenya dia, macam abah dia.

Rania memang anak jati Johor. Dalam surat beranak dia tulis tempat lahir di Johor. Yang lagi dua tu lahir kat Selangor. Sebab tu Rania bentangkan mafla ni kasi panas kat Aqil dan Sufi.


Begitulah Pida, kalau pergi ke mana-mana untuk tugasan luar, Pida mesti akan bawak balik sesuatu untuk dihadiahkan kepada anak-anak yang setia menunggu di rumah walaupun hanya sebatang pensel hotel.

Bila tengok diorang bersorak gembira kerana mendapat hadiah daripada mak diorang ni, Pida lagilah rasa bahagia. Hilang penat lelah 3 hari meninggalkan mereka di rumah.

Dan untuk suami yang selalu jugak kena tinggal, Pida memang tak lupa bawakkan untuk dia jugak. Apam balik.

No comments:

Post a Comment

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...