Thursday, May 16, 2013

Sufi asma, jersi JDT dan hadiah hari ibu

Salam sufi,

Selepas mengetahui keadaan asma Sufi yang sebenarnya teruk itu, Pida bergegas pulang ke rumah malam itu juga. Pida bagitau urusetia Pida tak dapat nak teruskan kursus sebab anak Pida semput. Pida tumpang sorang member yang kebetulan nak balik rumah jugak.

Memang Pida kempunan nak merasa naik banana boat, tapi apakan daya, Sufi lebih penting pada masa itu. Tapi takpe jugak, sebab hari sebelumnya Pida dah naik poparazzi yang lebih thrill dan lebih jeritan.

Sesampai di rumah kira-kira pukul 12 tengah malam, Pida terus mendapatkan Sufi. Dia agak terkejut apabila tiba-tiba terlihatkan mak dia pulang dan terus memeluknya. Sufi tak lepas pelukan dari Pida. Nampak sangat dia gembira sebab mak dia dah balik.

Tahulah Pida bahawa Sufi sebenarnya amat merindui dan memerlukan Pida berada di sampingnya ketika dia tidak sihat tetapi dia tak tahu cara meluahkan dan meminta agar maknya segera pulang. Terharu juga perasaan masa itu.

Hari itu sahaja, Sufi kena ambik gas 4 kali. Dah macam tong NGV pulak anak aku sorang ni. Pida kalau setakat dia kena gastrik atau pedih ulu hati, mungkin Pida tak balik tinggalkan kursus. Tapi disebabkan anak Pida diserang asma, itu memang kes kecemasan.

Alhamdulillah, Sufi semakin baik selepas ambik gas esoknya untuk kali ke-5. Mungkin juga dia rasa sihat sebab dengan adanya mak dia di sisi.

Untuk anak-anak, Pida tak lupa dengan janji untuk menghadiahkan mereka jersi JDT sorang selai. Saiz L untuk Rania, M untuk Aqil manakala S untuk Sufi.

Harga sehelai jersi JDT junior ialah RM55. Kalau dewasa, harga sehelai mencecah RM85. Kalau nak cetak nama kat belakang jersi, kena cas lagi RM15. Pida order yang pink belum sampai lagi sebab jersi JDT ni terlalu laris macam goreng pisang panas.






Bangganya dapat menyarungkan jersi negeri Johor Darul Takzim. Sekarang ni baru Pida rasakan kenapa orang-orang Kelantan sangat berbangga dan ada yang fanatik dengan negeri mereka. Rupa-rupanya memang ada suatu perasaan lain meresapi jiwa anak bangsa yang duduk di perantauan. Ceh poyo.

Pada hari itu juga dengan tidak disangka-sangka, Pida telah menerima hadiah yang sungguh istimewa daripada anak-anak Pida sempena hari ibu.

Rania telah membelanjakan wang sakunya untuk membeli sejambak bunga buat Pida. Dia membelinya di kedai koperasi sekolah.



Sebenarnya Pida telah terleka untuk menyambut hari ibu setelah ketiadaan mak. Pida rasa tak perlu untuk menyambut hari ibu.

Namun Pida terlupa bahawa Pida juga seorang ibu, dan anak-anak Pida telah menyambutnya bersama Pida. Anak-anak Pida telah menyedarkan Pida dari lena. Terima kasih anak-anakku... mak sayang kamu selalu.

No comments:

Post a Comment

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...