Tuesday, December 31, 2013

Selamat datang ke sekolah, Aqil!

Salam sekolah,

Hari Sabtu lepas Aqil telah pergi ke sekolah untuk sesi khas bagi murid-murid darjah 1. Tak sangka kejap aje masa berlalu. Rasa macam baru semalam Pida lahirkan Aqil, hari ini dia dah masuk darjah 1.

Aqil bangun pagi, bersemangat sungguh dia pagi itu sebab dia tak sabar-sabar nak pergi ke sekolah. Baju uniform kasut semua dah beli siap-siap. Semuanya serba baru kecuali spender dia masih pakai yang lama.

Sebelum pukul 8.00 pagi Aqil ditemani abah sudah terpacak di sekolah.


Inilah anak teruna saya, Aqil. Baru naik darjah 1. Tengok tu betapa segaknya anak saya mengenakan uniform sekolah. Siap bertali leher dan tidak ketinggalan beg Ben 10. Senyum meleret tanda semangat untuk bersekolah.


So far Aqil memang sangat tak ada masalah. Dia tak kisah pun abah dia. Sebab dia dah ada kawan yang juga jirannya yang juga classmate tadikanya. Beli mi siam pun sorang-sorang aje. Macam pandai je gitu.


Tapi inilah yang buat Pida geleng kepala. Belum habis sekolah, masih di dalam kelas, dia dah buat peraturan sendiri. Dia kata dia panas, jadi dia bukak tali leher dia. Tak cukup dengan itu, dia keluarkan pulak baju dia tu. Ya Allah anak aku... Lepas tu Pida terangkan pada dia, di sekolah kena ada disiplin berpakaian. Dah balik sampai rumah baru boleh keluarkan baju. Barulah dia faham.


Khamis 2 Januari 2014 ni adalah hari pertama rasmi Aqil ke sekolah. Semoga Aqil sentiasa bersemangat untuk belajar rajin-rajin dan semoga Aqil jadi budak yang baik.

Selamat bersekolah!

No comments:

Post a Comment

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...