Sunday, June 23, 2013

Jerebu di Muo semakin pulih

Salam muo,

Perdana Menteri pada hari ini telah mengisytiharkan darurat di daerah Muar dan Ledang (dulu Tangkak) kerana bacaan IPU melebihi 750. Darurat kau!

Oleh kerana pada masa pengisytiharan darurat itu Pida tidak berada di Muo kerana masih berada di BP, maka Pida tak dapat bayangkan macam mana teruknya keadaan di sana.

Pada masa entry ini ditulis, Pida sedang dalam perjalanan pulang balik ke KL. Pida sengaja lalu Muo sebab nak merasai suasana jerebu yang berada di tahap darurat.

Namun keadaan di Bandar Maharani pada petang ini sudah semakin baik. Namun masih berjerebu. Tahap jerebu tidaklah sedahsyat pagi tadi sehingga diisytiharkan darurat.

Pida rasa jerebu di Muo pada petang ini lebih baik daripada semalam. Pemancar pun dah boleh dilihat dari jauh. Dari atas jambatan pun dah nampak pemandangan berbanding semalam yang terus kelabu.

Gambar-gambar di bawah baru je Pida rakam tadi kira-kira pukul 5.20 petang. Nampak kan perubahan ketara berbanding semalam?

Alhamdulillah jerebu semakin pulih di sini. Tak dapat nak tengok macam mana keadaan IPU 750 tu. Tapi dengar-dengar jerebu dah sampai KL eh?

Tidakkkk!!!

Update: Dah sampai Melaka. Sangat teruk!





















posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...