Sunday, September 22, 2013

Serangan bunyi guli kembali lagi, kali ini lebih ganas!

Salam guli, 

Dua tiga hari lepas, jiran sebelah rumah Pida mengadu kepada suami Pida. Dia bagitahu sejak akhir-akhir ini dia dan keluarganya semakin kerap mendengar bunyi guli melantun-lantun di rumahnya. Kisah guli melantun ni pernah Pida ceritakan dalam kisah berjodol Entry Misteri : Tinggal Bersama 'Si Dia' yang sedang kekal dalam carta top ten. Hehe.

Berbalik kepada luahan sang jiran tadi, yang mengatakan bini dia sampai telefon dia yang tengah bekerja semata-mata nak mengadu ada gangguan bunyi guli yang semakin menjadi-jadi terutama selepas maghrib, suami Pida cuma no komen.

Cuma mampu geleng-geleng kepala aje. Adakah kerana suami Pida dah biasa dengan bunyi guli mainan anak jin tu, jadi dia dah tak heran dah... Bukan begitu, sebenarnya suami Pida tahu sangat dari mana asalnya bunyi guli yang dikatakan semakin galak itu. Sehingga menghantui jiran sebelah rumah yang tidak berdosa.


Sebenarnya inilah guli yang melantun-lantun sehingga menimbulkan misteri kepada jiran Pida itu. Guli-guli ini berada di rumah Pida!


Guli-guli tadi adalah milik Aqil yang merupakan aksesori kepada set permainan robot B-Daman yang dibelinya.





Bila suami Pida terangkan bahawa sebenarnya bunyi guli melantun itu adalah angkara anak Pida dan bukannya anak jin, dia terus lega sambil ketawa dan membelasah suami Pida. Terlerailah akhirnya sebuah misteri. Rupa-rupanya Aqil yang main guli dengan robot B-Daman dia tu.

Memanglah bunyi selepas maghrib, sebab lepas maghrib baru Aqil ada kat rumah. Petang-petang lepas balik dari sekolah terus main beskal.

Fuhhh.... lega dah jiran sebelah rumah tu. Lepas ni kalau dia terdengar lagi bunyi guli melantun-lantun, dia tahulah itu si Aqil yang main. Dia tak takut lagi.

Tetapi..... dia tidak tahu bahawa bunyi guli melantun itu sebenarnya masih ada lagi kedengaran sehingga ke hari ini.... dan ia bukanlah yang dimainkan oleh Aqil....



2 comments:

  1. baca cerita mula mula mmg ok dan blh gelak2 lg..

    tpi statement kakak yg last tu bikin seram okey!

    ReplyDelete

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...