Tuesday, December 20, 2011

Pida mengulas tentang krim kecantikan

** Update terbaru : Jom ke sini!

Update : Pstt... Pida ada ulasan terbaru tentang krim kecantikan Garnier. Jom ke sini!

Salam semua!

Dalam entri kali ini, Pida rasa Pida nak review tentang krim kecantikan yang pernah Pida gunakan.

Biasalah, perempuan dan krim kecantikan bagai irama dan lagu yang tidak dapat dipisahkan. Perempuan sinonim dengan krim kecantikan. Kenapa perempuan pakai krim kecantikan 'ek? Sebab nak cantik la...

Pada Pida, menggunakan krim kecantikan bertujuan untuk menjaga kulit muka daripada sinaran UV yang memudaratkan dan juga untuk mengekalkan awet muda. Ya, kulit Pida walaupun tidak begitu sensitif dengan cahaya matahari, namun kita tahu bahawa pendedahan terhadap cahaya matahari yang berlebihan tidak sihat untuk kulit kita.

Nasib baik Pida bekerja di dalam ofis, jadi sangat-sangat jarang terdedah dengan cahaya matahari. Tapi ada masalah lain, kulit Pida jadi kering kerana air-con pulak!

Ok, mari kita ketahui krim jenis apakah yang pernah dan sedang Pida gunakan!

Ini adalah krim pertama yang Pida gunakan masa Pida darjah 6 dulu. Krim ni best giler, sejuk je bila kena kulit. Wangi pulak tu. Yang paling best, muka jadi putih mulus macam Snow White. Masa tu kat sekolah semua gugirl guna Hazeline Snow. Sapa tak pakai dia tak boleh jadi hot chick! hahaha



Oil Of Ulan - Produk ni lama dah... masa Pida darjah 6 dulu dah ada jual kat kedai. Pida curik-curik pakai mak Pida punya. Krim ni dulu popular sangat. Only the hots used this hahaha. Krim ni sangat lembut dan wangi. Terasa muda sentiasa. (Padahal Pida kecik lagi time tu)


Tak lama selepas itu, Oil Of Ulan tukar nama kepada Olay. Rebranding letteww! Olay ni bagus, sesuai dengan kulit muka Pida, tak nampak berbirat muka dan harga dia dalam belas2 gitu. Satu bekas tahan 6 bulan. Untung dan jimat!





Selain krim siang, Pida juga gunakan krim malam. Saja nak sempurnakan penjagaan kulit... chewah! Sekarang ni Pida malas nak pakai krim malam. Kirim salam kat krim malam. Krim malam Olay... just so-so!



Apabila Olay mengeluarkan rangkaian produk terbarunya iaitu Total Effect, Pida pun cuba try test uji. Krim ini agak berminyak dan baunya tak best, rasa berat pada kulit. Harganya tak terlalu murah tapi tak terlalu mahal. (Lupa berapa). Pada Pida, effectnya tidaklah begitu total.


Isk.. pantang keluar produk terbaru, Pidalah orang yang rembat dulu. Lepas berbotol-botol guna Total Effect, Pida bertukar pulak pada Regenerist. Yang ni mahal, tapi oleh kerana Pida dah keje, dah ada duit sendiri, jadi apa ada hal! hahaha. Regenerist lebih bagus daripada Total Effect, kesannya pada kulit nampak agak ketara. Tapi mahal. Barang yang berkualiti haruskah mahal?


Pida juga menggunakan serum untuk lebih kesan anti-penuaan. Hah sedar pun diri kau! Serum ini menyerap pantas dan perlu disapu sebelum memakai krim. Harganya pun mahal jugak.
Ooppss! Bila terjadinya peristiwa kehabisan krim kecantikan pada hujung-hujung bulan, Pida terpaksa cari produk lain yang lebih murah. Pida pernah guna Safi Balqis. Kualitinya bagus juga, setanding dengan harga. Baunya harum.


Pida juga pernah mencuba L'oreal RevitaLift. Krim ni sangat bagus dan sesuai dengan kulit Pida. Oh ye, semakin usia meningkat, Pida semakin selektif ketika membeli krim kecantikan. Pida wajib memilih produk anti-penuaan.Sebab apa tak pakai lagi? Sebab mahal der...
I must say that this is the best night cream I've ever tried! Pida sangat sukakan krim ini kerana kesannya boleh dilihat hanya pada keesokan harinya! Kulit jadi lebih anjal, lembut dan cantik. Believe me! Tapi dah tak pakai lagi sebab... mahal dan malas!

Baru-baru ni Pida bertukar ke produk Garnier Age Lift pulak. Pida guna krim dan serum. Harganya tak sampai RM40 satu bekas tu dan boleh tahan sehingga 4 bulan. Pida suka krim ni sebab ia sangat sesuai dengan kulit Pida, tidak berminyak seperti Olay dan teksturnya ringan. Wangi juga. Dah dua botol Pida beli.
Dan kini, Pida bertukar lagi kepada krim yang berlainan tetapi masih jenama yang sama - Garnier Light. Produk ini adalah yang terbaik buat Pida. Terbaik dari aspek kesan ke atas kulit, menjadikan kulit Pida lebih lembut, lebih cerah dan lebih awet muda! Baunya memang kegemaran Pida, tidak berminyak, sangat ringan dan harganya memang paling best - RM16.90 sahaja! Insya-Allah Pida akan terus gunakan Garnier Light. Tapi tak boleh percaya jugak sebab Pida ni suka mencuba produk pelbagai. Faktor harga juga sangat memainkan peranan sebenarnya ;) Maklumlah Pida gaji cukup-cukup makan je.




ps:  Pida tidak pernah mencuba produk kosmetik yang dihasilkan oleh usahawan melayu yang banyak terdapat di pasaran. Entahlah ye... ;P





Foto dari google.

8 comments:

  1. Fello de caminero, ini bukan entry iklan (sbb saya tak dibayar ;P). cuma review daripada pengalaman. org rumah pakai apa? hehe

    ReplyDelete
  2. orang rumah ambik wuduk jek. Hehehe

    ReplyDelete
  3. Suka tgk botol hazeline snow teringat, asa kcik2 mak suka pakai,n gambar oil of ulan pn same.ada lg ek ko smpn...

    ReplyDelete
  4. hazeline snow..teringat masa kecik2 curi pakai mak punya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hazeline snow sejuk bila kena kulit kan?

      Delete
  5. sy pakai set sulwhasoo from korea best kak

    ReplyDelete
  6. sy pun pkai hazeline snow jgk masa kecik

    ReplyDelete

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...