Thursday, February 21, 2013

Cerita hari ini

Salam cerita,

Tadi Pida masuk pantry di pejabat. Pantry bukan panty. Pida makan lontong yang Pida beli pagi tadi tapi tak sempat nak makan sebab banyak giler benda alah nak kena emel. Lepas tu dengan student jumpa Pida, nak mohon itu ini tapi semua permohonan aku tolak hahaha. Last-last tak sempat nak makan, cuma buat kopi O je. Tu pun buat sendiri... kita bukan boss ada tea lady layan...

Pida makan sorang-sorang. Kawan lain ada yang pergi kuliah, ada yang buat kerja, ada yang keluar ambik anak... Selepas habis makan lontong, Pida pun pergi ke sinki untuk membasuh mangkuk yang Pida gunakan tu. Pida bawak sekali mug berisi kopi yang masih tinggal separuh dari atas meja dan Pida buang kopi yang lebih tu. Lepas tu Pida masuk ke bilik semula untuk meneruskan kerja.

Sebaik Pida duduk, tiba-tiba Pida ternampak mug kopi Pida. Aik? Bukan tadi aku dah basuh ke? Macam mana kopi ni boleh ada kat sini lagi?

Tiba-tiba dari kejauhan Pida dengar suara member meroyan, "Oiiii! Sapa yang dengki buang kopi aku atas meja ni hahhh??!!

Pida terkedu. Laa... patutlah... kopi yang aku buang dalam sinki tadi kopi dia rupanya... Pida terus sarung headphone dan dengar surah yassin kuat-kuat.

No comments:

Post a Comment

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...