Wednesday, July 17, 2013

Minggu yang super bizi di Jalan TAR

Salam bizi,

Minggu ni Pida menghadiri mesyuarat di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. Tengah-tengah tu maknanya bukan kat tepi-tepi, bukan di pinggir-pinggir. Orang putih kata in the heart of KL.

Sibuknya kat sini, ya Allah... orang sikit punya ramai macam ulat. Jalan Masjid India time-time nak raya ni kau tau-tau je la.



Ini pemandangan dari bilik Pida. Dulu masa Pida kecik-kecik, Pida paling suka dengan Menara Maybank. Cantik giler bangunan tu.


Matahari dah nak terbenam menandakan hampir masuk waktu berbuka puasa. Berbuka puasa jauh dari keluarga dah biasa bagi Pida. So takdenya aku nak sebak-sebak nangis sambil ratah kurma hahaha. Tapi rindu.


Dah tempat mesyuarat tu di Jalan Masjid India kan, habis kau ingat aku nak duduk terperap kat dalam bilik? Mintak mahap. Lepas makan sampai buncit Pida terus turun pegi cuci mata di bazaar raya yang dah meriah di sepanjang Jalan TAR tu.









Kali terakhir Pida betul-betul berjalan di sepanjang Jalan Tar untuk shopping raya ialah 3 tahun lepas bersama mak. Sebelum tu kali terakhir sebelum kali terakhir tu ialah 17 tahun lepas. Masa tu zaman-zaman tudung wardina. Pida jalan dengan member.

Pada Pida, takde apa yang istimewa sangat bazar raya di Jalan TAR ni. Pilihan memang pelbagai dengan harga yang berpatutan. Tapi sebenarnya apa yang ada di situ, ada juga di tempat lain. So jangan rasa rendah diri kalau tak shopping raya di Jalan TAR.

Cuma Pida puji penguasa DBKL yang kelihatan ramai di sepanjang bazar. Kehadiran mereka sedikit sebanyak melancarkan kegiatan jual beli kerana trafik terkawal (kenderaan yang lalu di lorong bazar). Juga mengurangkan potensi berlakunya jenayah jalanan seperti ragut dan pick pocket.




Pida tak beli apa sangat pun. Pida cuma belikan selai kemeja untuk Sufi dan selai inner ninja untuk Pida. Shawl chiffon yang menjadi fesyen Pida sekarang pun tak berapa berkenan di hati.




Update blog time buka puasa. Kau pernah buat macam ni?

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. kakakkkkk,

    kalau tau akk kat sini kita blh roger2 kakak sambil ngedate tau. opis kita kat kg baru. dokek jo dgn kakak dah tau..

    p/s: congrats kakak for ur new family :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke...? Takpe insya Allah ada rezeki kita jumpa ye. Thanks ;)

      Delete

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...