Thursday, January 9, 2014

Setahun sudah berlalu, Januari datang kembali

Salam Januari,

Hari ini, 9 Januari 2014, genap setahun mak pergi meninggalkan Pida buat selama-lamanya. Terasa terlalu pantas masa berlalu; terasa baru semalam Pida menghadap saat-saat pilu kehilangan mak.

Walaupun sudah setahun mak tiada, namun tidak sedikit pun Pida melupakannya. Malahan sampai sekarang Pida masih menangisi pemergiannya. Kehilangan mak menjadi titik sejarah yang tersendiri dalam kehidupan Pida kerana sekarang Pida tidak lagi mempunyai mak yang telah melahirkan dan membesarkan Pida.

Kerinduan usah dicakapkan. Setiap masa Pida merindui mak, kadang-kadang Pida sampai jadi macam terlalu fokus membayangkan mak masih ada, masih bersuara dan ketawa bersama. Cara ini memang berkesan pada Pida. Pida betul-betul dapat merasakan mak masih 'ada' kerana Pida dapat 'melihat' dengan jelas kehadiran mak di sekeliling Pida.

Mak, walaupun mak dah tak ada, namun semangatmu tetap ada. Pida tetap mengingati segala nasihat dan panduan hidup yang pernah mak berikan dulu. Pida tak pernah lupa dan tak akan lupa.

Buat mak yang dikasihi, bersemadilah dengan aman di sana. Pida amat merindui mak dan akan terus menyayangi mak. Pida tak akan lupa untuk menghadiahkan sedekah Fatihah kepada mak.

Al-Fatihah buat mak yang dirindui...



Pida sayang mak selamanya...

No comments:

Post a Comment

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...