Monday, January 21, 2013

Gerimis Di Hati (Menanti Pelangi)

Gerimis di hati belum berhenti
Sedangkan telah kuredhakan pemergian ini
Telah kuterima takdir hidupku
Bahawa kau tiada lagi bersama waktu

Tak sesaat pun aku tidak mengenangmu
Tak sedetik pun aku melupakan
Langkah-langkah longlaiku
Harus terus kugagahkan

Mungkinkah tiada kekuatan
Namun bukan menidak suratan
Gerimis ini kerana kesedihan yang tidak pergi
Gerimis ini kerana kerinduan yang tidak bertepi

Mak, di mana harus kucari gantimu
Tiada
Kerna kau tiada taranya
Kerna kau satu dalam sejuta

Wajah ini hanyalah sebuah lukisan duka
Garis-garis yang terlukis di atas kanvas luka
Adalah wajahku
Cerminanku

Mak, aku amat merinduimu
Aku rindu dirimu
Aku rindu suaramu
Aku rindu tawamu, senyummu, marahmu, lucumu
Aku rindukanmu

Tapi deritanya aku kerana kau tak mungkin kembali
Ke dunia yang fana ini
Kerna kini kau sedang didakapi
Oleh Yang Lebih Menyayangi

Wahai mak
Aku amat menyayangimu
Sehingga kita dapat kembali bertemu
Di alam yang kekal itu.

No comments:

Post a Comment

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...