Tuesday, November 27, 2012

Kau pergi jua

Salam pergi,

Masih ingat tulisan Pida tentang seorang sahabat lama Pida iaitu Fadilah yang menderita penyakit kanser? Ye, entry yang ini.

Pagi semalam Pida menerima satu perkhabaran sedih mengenai Fadilah di Facebook. Bahawa dia telah pulang menyahut seruan Ilahi pada jam 3 pagi semalam setelah menderita penyakit kanser payudara.

Kehilangan Fadilah Pida sambut dengan rasa sedih yang teramat sangat. Sedih kerana Pida telah kehilangan seorang sahabat lama yang dikenali sejak kami sama-sama darjah satu dahulu. Walaupun pernah terpisah lama akibat putaran waktu, namun kami akhirnya bertemu kembali di muka buku.

Dan Pida juga rasa sedih kerana tidak berkesempatan melawat jenazahnya. Hanya surah Al-Fatihah dan Yasin yang dapat dikirim buat pengganti diri.

Telah Pida ceritakan bahawa arwah Fadilah menderita penyakit kanser payudara. Setau Pida, tak lama dia mengidap kanser ini. Sekejap sahaja. Dah arwah pun sempat menjalani rawatan kimoterapi. Namun kuasa Allah mengatasi segala-galanya. Fadilah pergi jua akhirnya.

Semoga kau tenang di sana. Berakhir sudah penderitaanmu, sahabatku. Sesungguhnya kau sahabat yang tiada pengganti.

~Al-Fatihah untuk arwah Fadilah.~

3 comments:

  1. "Selamat tidur... kami akan datang menyusul nanti..."

    ReplyDelete
  2. Daripada Allah kita datang, dan kepadanyalah kita semua akan dikembalikan.

    ReplyDelete
  3. Ye, giliran kita menyusul...

    ReplyDelete

Oh, tak sangka ada yang sudi komen... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...